Elektronika w przedszkolu
URZĄDZENIA ELEKTRONICZNE W PRZEDSZKOLU
DRODZY RODZICE- PROSIMY-
o pozostawienie elektronicznych sprzętów w domach.
1. Pierwszym powodem jest fakt, że nie odpowiadamy za te urządzenia. Telefon, zegarek, czy smartwatch mogą zniszczyć się lub zgubić podczas zabawy, spaceru, itp., na co nie mamy wpływu.
2. Druga kwestia dotyczy legalności funkcji dostępnych w urządzeniu. W ostatnim czasie wsród dzieci rozpowszechniła się głównie moda na smarwatch'e, z których część wyposażona jest między innymi w możliwość prowadzenia zdalnego podsłuchu, czy wykonywania zdjęć. Rozumiemy troskę o bezpieczeństwo Państwa dzieci, jednak taka praktyka jest zabroniona ze względu na:
- zagwarantowaną w Konstytucji wolność komunikowania się;
- określony w Kodeksie Karnym zakaz używania podsłuchu do zdobycia informacji, do których nie jesteśmy uprawnieni ( a takimi są np. dane dotyczące innych dzieci);
- ochronę danych osobowych ( w tym także wizerunku); podczas zajeć w przedszkolu obserwujemy np. postępy dzieci w zajęciach edukacyjnych- z pewnością jako rodzice nie chcieliby Państwo, żeby ktoś obcy słuchał tego, jak Państwa dziecko np. uczy się czytać, czy liczyć, czy ma problemy lub trudności w relacjach z rówieśnikami. Nie wszyscy rodzice godzą się na to by ich dziecko było monitorowane w jakikolwiek sposób przez innych rodziców. A taką możliwość niosą ze sobą nowoczesne urządzenia.
3. Trzeci powód to nasza troska o prawidłowy rozwój Państwa dzieci. Badania psychologiczne potwierdzają, że dzieci należy stopniowo wprowadzać w świat elektroniki, odpowiednio ograniczając czas korzystania z różnych urządzeń. Dodatkowo obserwujemy, że niestety przyniesienie do przedszkola np. elektronicznego zegarka łączy się z zabawą z nim, co odbywa się kosztem zajęc edukacyjnych. Dziecko przestaje być skupione na zadaniu np. z kart pracy, ponieważ ważniejsze staje się urządzenie.
Przyniesione do przedszkola urządzenia będą zostawiane w szatni.
Przypominamy, że odpowiednie zachowania związane z umiejętnym korzystaniem z rozwoju elektroniki i multimediów kształtują się głównie pod opieką rodziców. Zachęcamy Państwa do tego, byśmy wspólnie działali w tej sprawie, dla dobra naszych dzieci.