Koncepcja

KONCEPCJA PRZEDSZKOLA

Główne założenia koncepcji:

  • wszechstronny rozwój dziecka
  • przygotowanie do szkoły
  • propagowanie zdrowego stylu życia
  • tworzenie atmosfery bezpieczeństwa
  • tworzenie warunków sprzyjających aktywności dzieci
  • współpraca z różnymi instytucjami
  • promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym

Realizacja koncepcji opiera się na:

  • udziale w programach profilaktycznych i akcjach charytatywnych
  • rocznym planie pracy wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńczej
  • rocznym planie wspołpracy z rodzicami
  • rocznym planie współpracy ze środowiskiem lokalnym
  • programach wychowania przedszkolnego wybranych przez nauczycieli zgodnie z używanymi podręcznikami
  • koncepcji własnej nauczycieli

Specyfiką przedszkola jest:

  • oferta zajęć dodatkowych

Specyfiką pracy przedszkola jest bogata oferta zajęć dodatkowych prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę.Prowadzimy zajęcia w ramach czesnego oraz zajęcia dodatkowo płatne.Udział dzieci w tych zajęciach rozwija talenty oraz wspomaga w osiągnięciu sprawności fizyczno -ruchowych ( gimnastyka, judo, piłka), muzyczno - wokalno - tanecznych (rytmika, zumba, umuzykalnienie, filharmonia), językowych (zajęcia logopedyczne, język angielski podstawowy i język angielski metodą Helen Doron ), myślowych (zajęcia szachowe, robotyka), kulturowych (religia), wzbogaca ich wszechstronny rozwój a jednocześnie przyczynia się do zdobywania przez przedszkolaków osiągnięć w konkursach.

  • lokalizacja w zespole szkół

Nasze przedszkole mieści się w kompleksie placówek oświatowych (Społeczne Przedszkole, Społeczna Szkoła Podstawowa). Współpraca ze Społeczną Szkołą Podstawową jest stałym elementem naszych działań.Efektem naszej współpracy jest stworzenie przedszkolakom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, a uczniom w życiu przedszkola.Wspólnie przeprowadzamy szereg działań i przedsięwzięć.

Stałym elementem przedszkola jest:

  • kalendarz wydarzeń i uroczystości
  • urodziny przedszkolaka
  • udział w akcjach pomocowych i charytatywnych
  • udział w programach i projektach
  • współpraca z rodzicami
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym