Koncepcja
KONCEPCJA PRZEDSZKOLA
Główne założenia koncepcji:
- wszechstronny rozwój dziecka
- przygotowanie do szkoły
- propagowanie zdrowego stylu życia
- tworzenie atmosfery bezpieczeństwa
- tworzenie warunków sprzyjających aktywności dzieci
- współpraca z różnymi instytucjami
- promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym
Realizacja koncepcji opiera się na:
- udziale w programach profilaktycznych i akcjach charytatywnych
- rocznym planie pracy wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńczej
- rocznym planie wspołpracy z rodzicami
- rocznym planie współpracy ze środowiskiem lokalnym
- programach wychowania przedszkolnego wybranych przez nauczycieli zgodnie z używanymi podręcznikami
- koncepcji własnej nauczycieli
Specyfiką przedszkola jest:
Specyfiką pracy przedszkola jest bogata oferta zajęć dodatkowych prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę.Prowadzimy zajęcia w ramach czesnego oraz zajęcia dodatkowo płatne.Udział dzieci w tych zajęciach rozwija talenty oraz wspomaga w osiągnięciu sprawności fizyczno -ruchowych ( gimnastyka, judo, piłka), muzyczno - wokalno - tanecznych (rytmika, zumba, umuzykalnienie, filharmonia), językowych (zajęcia logopedyczne, język angielski podstawowy i język angielski metodą Helen Doron ), myślowych (zajęcia szachowe, robotyka), kulturowych (religia), wzbogaca ich wszechstronny rozwój a jednocześnie przyczynia się do zdobywania przez przedszkolaków osiągnięć w konkursach.
- lokalizacja w zespole szkół
Nasze przedszkole mieści się w kompleksie placówek oświatowych (Społeczne Przedszkole, Społeczna Szkoła Podstawowa). Współpraca ze Społeczną Szkołą Podstawową jest stałym elementem naszych działań.Efektem naszej współpracy jest stworzenie przedszkolakom możliwości uczestnictwa w życiu szkoły, a uczniom w życiu przedszkola.Wspólnie przeprowadzamy szereg działań i przedsięwzięć.
Stałym elementem przedszkola jest:
- kalendarz wydarzeń i uroczystości
- urodziny przedszkolaka
- udział w akcjach pomocowych i charytatywnych
- udział w programach i projektach
- współpraca z rodzicami
- współpraca ze środowiskiem lokalnym